En bil har kört in en folkmassa i tyska Leipzig.
Tyska medier rapporterar att flera personer är döda.
Polisen uppger att situationen är oklar.
Händelsen inträffade runt 17-tiden. På bilder från platsen syns ett tiotal ambulanser och ambulanshelikoptrar mitt i staden.
Polisen bekräftar för tyska medier att minst två personer är döda och att minst 25 personer blivit påkörda.
Bilen ska ha kört in på Grimmaische Straße, en gågata i centrala Leipzig. Ett kristeam har upprättats på platsen.
Gärningsman gripen
Leipzigs borgmästare Burkhard Jung uppger enligt Leipziger Volkszeitung att polisen har gripit den misstänkte gärningspersonen.
– Jag är fortfarande helt chockad. Bilen gick väldigt fort, det var ett större fordon, den körde i 70-80 kilometer i timmen, säger ett vittne till Focus.
VET DU MER? TIPSA
Vet du mer om händelsen?
Kontakta Expressen på
tipsa@expressen.se eller skicka SMS till 0790 643 643.





