Patient dog – sjukhus anmäler nu sig självt

Publicerad 12 maj 2026 kl 06.42 En person avled efter att ha sökt vård flera gånger.  Händelsen anmäls enligt lex Maria, det skriver Region Kalmar på sin hemsida. Senaste nyhetsklippen…