Tre personer har dödats i en skottlossning vid en moské i amerikanska San Diego.
En av dem är en säkerhetsvakt.
Även de misstänkta skyttarna – två tonåringar – har hittats döda.
Det var vid 11.40, lokal tid, som polisen i San Diego i Kalifornien, USA, larmades om en aktiv skytt vid stadens största moské: Islamic Center.
På X skrev polisen att man ryckte ut med ”betydande resurser”, och bilder från platsen visar ett enormt polisuppbåd. Polisen uppmanade också allmänhet att hålla sig borta från området där moskén ligger.
En dryg timme senare uppgav polisen på X att situationen var under kontroll, och kort därefter att hotet mot moskén var avvärjt.
Tre dödades
Totalt dödades tre personer i attacken. De ska ha skjutits ihjäl utomhus.
En av de dödade jobbade som säkerhetsvakt, bekräftar moskéns ordförande Ahmed Shabaik. Los Angeles Times skriver att vakten konfronterade de två skyttarna vid moskén.
Även de två gärningspersonerna, som enligt amerikanska medier var tonåringar, har dött. NBC:s lokala tv-kanal rapporterar att de hittades döda i ett fordon i närheten av brottsplatsen.
Polisen utreder nu skjutningen som ett hatbrott.
President Donald Trump har informerats om händelsen. Det har också Kaliforniens guvernör Gavin Newsom, och San Diegos borgmästare Todd Gloria.





